Honda CBR 500 Riders Forum banner

CB500F beter voor langere rijder?

49K views 12 replies 8 participants last post by  KiwiBiker  
#1 ·
Ik sta op het punt om een van de 3 Honda's in deze reeks te kopen, heb ze allemaal bereden... wilde gewoon even kijken of iemand van de langere mensen (1,80 m) heeft gemerkt dat de 500F eigenlijk comfortabeler was dan de 500X?

Misschien ligt het aan mij? Ik vond de 500X bijna te rechtop... betekent dit gewoon dat het stuur iets verder naar voren gekanteld moest worden?

#2 ·
Staat op het punt om een van de 3 Honda's in dit assortiment te nemen, heb ze allemaal gereden... wilde gewoon zien of iemand van de langere mensen daar (6 voet - 1,80 m) had opgemerkt dat de 500F eigenlijk comfortabeler was dan de 500X?

Misschien ben ik het wel? Ik vond de 500X bijna te rechtop... betekent dit gewoon dat het stuur iets verder naar voren gekanteld moest worden?
Als je nog steeds twijfelt welke je moet kopen en nog niet besteld hebt, is het denk ik te laat om hem deze zomer te hebben :-(

#3 ·
Ik ben 1,85 m lang en heb de R. Ik weet dat de R en de F hetzelfde zijn, afgezien van de kuip, dus ik zou kunnen zeggen dat de F me best goed zou passen. De beenruimte is erg comfortabel. Het enige wat ik zou willen zeggen om in gedachten te houden, is de wind. Zelfs met de voorruit op de mijne, als ik vrij rechtop zit, komt hij ergens rond mijn nek/bovenborst terecht. Dit hangt natuurlijk af van het soort rijden dat je gaat doen.

Ik zou zeggen dat de F de mooiste machine is en de goedkopere. En ik ben er zeker van dat als je wilt, je een scherm kunt laten monteren met veel geld over van het geld dat je tussen de twee bespaart. Als je echter meer dingen met je mee wilt nemen, of veel kilometers op de snelweg wilt rijden, is de X misschien de betere optie.

En wees voorbereid op wachten. Er zijn veel meldingen geweest dat alle fietsen snel uitverkocht zijn!

#5 ·
Ik ben 1,88 m lang met een binnenbeenlengte van 86 cm en ik rijd de R-versie, ik heb nergens problemen mee. Ook toen ik mijn MSF-cursus deed, gebruikten we de CBR 250R, die wat kleiner is, en ik had ook geen problemen met die motor.

#7 ·
Ik ben 1,95 m lang en weeg 88 kg en ik pas goed op de F. Ik zit niet eens heel krap, zelfs niet toen ik er een roadtrip van 965 kilometer mee maakte. Een vriend zei dat ik er groot uitzie als ik erop rijd, maar ik zit comfortabel, dus het kan me niet schelen.

#8 ·
Staat op het punt om een van de 3 Honda's in deze reeks te kopen, heb ze allemaal gereden... wilde gewoon even kijken of iemand van de langere mensen daar (6 voet - 1,80 m) had opgemerkt dat de 500F eigenlijk comfortabeler was dan de 500X?

Misschien ligt het aan mij? Ik vond de 500X bijna te rechtop... betekent dit gewoon dat het stuur iets verder naar voren gekanteld moest worden?
Als je zowel de F als de X hebt gereden en de F comfortabeler is, dan heb je je eigen vraag beantwoord........

dat gezegd hebbende, als je 6' bent - zou ik gedacht hebben dat de X geschikter was omdat hij groter is dan de F.....

#11 ·
Wauw, veel goede raad van niet-Hobbits! Bedankt.

Echt geluk met waar ik ben, we hebben eigenlijk alle fietsen op voorraad, de X-versie is een week geleden aangekomen en ik zou er meteen een kunnen hebben.

Ik ga ze morgen allebei weer achter elkaar testen voordat ik mijn definitieve beslissing neem, maar ik denk dat het de 500F gaat worden. Mijn woon-werkverkeer is een rit van 10 minuten van de boerderij naar de stad, dus alles zou comfortabel zijn!

#13 ·
En het uiteindelijke antwoord is inderdaad de 500F, de rit was beter, de stoelen comfortabeler en ik glimlachte veel meer tijdens het rijden.

Ik vond de 500X een beetje saai, en met de extra vering waggelde hij een beetje en voelde hij te topzwaar aan. Nu begint het wachten....